ponedjeljak, 14. prosinca 2009.

SVETI NIKOLA U BERLINU

SLATKI DAROVI ZA MALIŠANE -OvA je, malo sam zakasnio. Vani pada snijeg. A i ja, dok sam obišao Imotski, Osijek, pa Slavonski Brod ,pa puste gradove i brojnu našu djecu u Njemačkoj i drugdje... Put je dug, znate i sami. No, dobro je da sam stigao. Prošla je godina dana kako sam bio ovdje kod vas u Berlinu. Čujem da ste bili dobro. Jeste li? Jeste, jeste! Zato ćete i dobiti darove. Dajte vreću s darovima, moji pomoćnici, djeca čekaju! Ovim riječima se djeci obratio sveti Nikola u crkvi svetog Sebastiana, sjedištu Hrvatske katoličke misije u Berlinu. I podjela darova je mogla započeti. Mališani su prilazili pomalo bojažljivo sa roditeljima ili bakama i primali dar iz Nikolinih ruku. Recimo i to, da je subotnji doček svetog Nikole, započeo misnim slavljem kojeg je predvodio fra Stipe Čirko. Djeca su pjevala a glazbeno ih je pratio fra Petar Čirko. Sveti Nikola se dozivao pjesmom i riječima: -Ima jedan svetac blag, svima nam je jako drag. Nikolom se nazivlje, uvijek svijetom putuje. Dođi sveti Nikola, mi smo djeca vesela, uvijek ćemo slušati, samo dođi ti! Potom su svetog Nikolu dozivali i recitacijama. Pjesme i stihove o svetom Nikoli izvrsno su govorile prvopričesnice: Danijela Raštegorac, Anđelina Omazić, Ana Marija Ćurić, potom Karmela Jelić, Marija Maduna i Hanna Piknjač te Marta Čagalj, Leon Leventić i Patricija Peić. Na kraju, palo je i par suza, onih iskrenih, dječjih. Malu Lauru Žuvela, zaboravili prozvati da izrecitira već spremnu i naučenu recitaciju o Nikoli.Trebala je mala Laura reći: - A kad dođe Niko sveti, kucat će još jače, slušaj samo moje srce, ono uprav skače! Suze male provopričesnice nije mogao zaustaviti Nikolin dar ali jeste pažnja župnika fra Petra Čirka i i zagrljaj svetog Nikole, zaštitnika djece i putnika, koji se sa uplakanom djevojčicom posebno fotografirao. Tako je, nehotice učinjena nepravda, ispravljena. U crveni biskupski Nikolin plašt i kapu te pod sijedu bradu i ove se godine „skrio“ član župskog vijeća i pjevač crkvenog zbora, Mate Bajić. Odrasli ga lako poznali. A djeca se mislila. Vide da sijeda brada i nije prava. Ali nikad se ne zna....A preobrazba se učinila vrlo uspjelom upravo malom Filipu Bajiću, Matinom unuku, koji je držeći „svetog Nikolu“ za ruku pri fotografiranju, pustio i po koju suzu ne prepoznajući svojeg dida. Tako je ovogodišnji dolazaka svetog Nikole u Berlin, propraćen molitvama, pjesmom, recitacijama i po kojom suzom. Čekat će ga djeca nestrpljivo i dogodine. Pa makar zakasnio kao i ove. Jer, kako, reče berlinski župnik:- Nikad nije kasno zajedno Boga moliti. A s molitvom dolazi i sve ostalo dobro.